Creative Selector programunk sikere

2013. január 21.

Katt a szövegre, és olvass tovább: 

A CreativeSelector.hu crowdfundig oldal a napokban rekordot döntött, honlapján ugyanis 590.000 forint gyűlt össze a „Minden napra egy csana” elnevezésű kezdeményezés számára.

 

Félmilliót gyűjtöttek össze közösségi finanszírozással

Forrás: hirado.hu | 2013. január 21. hétfő 19:05 |

A CreativeSelector.hu crowdfundig oldal a napokban rekordot döntött, honlapján ugyanis 590.000 forint gyűlt össze a „Minden napra egy csana” elnevezésű kezdeményezés számára.

 

A projekt a családi napközik kialakítását segíti. A „Csana”, vagyis a családi napközi, egy hivatalos, ellenőrzött hely, ahol a dolgozó szülők gyermekei szakszerű ellátást kapnak, amíg szüleik nincsenek velük – mindezt bölcsőde, ovi, iskolai napközi helyett.

A Creative Selector.hu oldalán már sok projektnek sikerült 300.000 forint körüli összeget összegyűjtenie, de ez az első eset, hogy a félmilliót is meghaladta az egyéni támogatók által összedobott támogatás összege.

“A sikereinkből egyértelműen látszik, hogy van igény a helyi, fenntartható és közösségi összefogással megvalósuló kezdeményezésekre.”  - véli Szarvas Olivér Creative Selector alapító.

Mi a crowdfundig?

A Crowdfunding jelentése közösségi tőke; vagy a közösségi finanszírozás – olyan emberek együttműködése, kollektív figyelme és bizalma, akik (általában az interneten keresztül) közösséget alkotva gyűjtenek pénzt más személyek vagy szervezetek által létrehozott kezdeményezések támogatásához.

A crowdfundig (crowd=tömeg; fund=alap, tőke, forrás) a crowdsourcing „továbbgondolása”, vagy ha úgy tetszik, a következő szint. Ily módon a már adott online közösség valamilyen közös érdektől vezérelve (mely a társadalmi céloktól kezdve az anyagi érdekekig bármi lehet), a megszokott támogatási kérelmeknél vagy adománygyűjtési technikáknál sokkal gyorsabban és hatékonyabban tud tőkét kovácsolni. A legismertebb ilyen külföldi oldal a már sokat emlegetett Kickstarter.